e-usmjeravanje:
NASTAVA NA DALJINU
Virtualne učionice
- nalaze se u aplikaciji MS Teams
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ŠTO JE PRODUŽENI BORAVAK ?
Produženi boravak je neobvezni, ali kvalitetno osmišljen i organiziran oblik odgojno-obrazovnog rada s učenicima u školi nakon redovne nastave. Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku, kao i u nastavi, zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih.
Produženi boravak ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. On nije ni nastava, ni igranje, ni slobodna aktivnost već dobro razrađeni i uravnoteženi oblik rada s ciljem cjelovitog razvoja učenika. Djeca su boravku drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim time nemirnija, dekoncentriranija pa je zato potrebno izmjenjivati periode odmora, rada i igre. Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.
Učiteljica je u produženom boravku najprije odgojitelji, ali i mentor učenicima. Ona ih potiče, pomaže, ohrabruje, tješi, rješava probleme, ali i određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja.
Cilj i svrha produženog boravka je organizirati skrb o djeci mlađe školske dobi nakon redovne nastave te naučiti učenike kako učiti, istraživati, proučavati, surađivati i pomagati poštujući pritom skladan emotivan, društveni i psihološki razvoj učenika uz isticanje individualnih različitosti, prihvaćanje istih.
Djeca su oko 9 sati dnevno u školi, otprilike isto toliko dnevno spavaju. Treba istaknuti koliku važnost predstavlja rad i vrijeme provedeno u produženom boravku, kada su učenici sa svojim obiteljima svega 4-5 sati dnevno. Roditelji i učitelji produženog boravka trebaju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.
C I LJ E V I P R O G R A M A
Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su s općim ciljevima osnovnog obrazovanja:
1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe.
2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinio dobru u društvu.
3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ORGANIZACIJA RADA U PRODUŽENOM BORAVKU
U produženi boravak uključeni su učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda.
Produženi boravak u školi organizira se nakon redovite prijepodnevne nastave. Trajanje produženog boravka je radnim danom od 12,00 sati do 17,00 sati prema sljedećem dnevnom rasporedu:
12,00 – 12,55
Prihvat učenika i učenički odmor od nastave – slobodno vrijeme (računalo, knjige, dječji časopisi, dječja enigmatika, društvene igre, elementarne igre, animirani filmovi, crtanje, čitanje enciklopedija, igre po izboru učenika, razgovor u krugu, šetnja, igre u školskom dvorištu ...).
13,00 - 13,30
Ručak (pranje ruku, smještaj učenika, razgovor o pristojnom ponašanju za stolom, bontonu, ophođenju s djelatnicima škole, korištenju pribora za jelo i dr.).
13,30 - 14,00
Odmor poslije ručka (najava dnevnih aktivnosti, kratki razgovor)
14,00 – 15,30
Pisanje domaće zadaće, učenje, ponavljanje i uvježbavanje nastavnih sadržaja prema redovnom nastavnom planu i programu (djeca rade samostalno, a učiteljica se posvećuje manjim grupama ili pojedinom djetetu; pomaže onima kojima je pomoć neophodna, koji ne razumiju gradivo ili zadatak i na taj način potiče razvoj samostalnosti učenika).
15,30– 17,00
Organizirano slobodno vrijeme (elementarne, štafetne i momčadske sportske igre na otvorenom ili u razredu te u školskoj sportskoj dvorani, gledanje animiranih, igranih i dokumentarnih filmova, crtanje i čitanje stripova, slikovnica i knjiga, društvene igre, didaktičke i edukativne igre, estetsko uređenje učionice, ormara, panoa i kutića, školskog dvorišta i okoliša, vježbe za praktični život, kreativne, istraživačke, projektne, tematske, likovne, dramske, glazbene, plesne i komunikacijske radionice).
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
INDIVIDUALNI RAZGOVORI
Roditelj kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja gradivo prilikom uvježbavanja, na kojim sadržajima treba dodatno poraditi, kako funkcionira u skupnom radu, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagovaonici, kako se nosi s problemima te koliko i na koji način sudjeluje u zajedničkim aktivnostima.
Roditelji i učitelji PB-a trebaju surađivati prijateljski jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.
Individualni razgovori s roditeljima čija su djeca korisnici produženog boravka održavat će se
svake zadnje srijede u mjesecu
u vremenu od 17.00 do 17.45 sati
u učionici produženog boravka.
Učiteljice produženog boravka: Natalija Horvat, Helena Hrman i Mirjana Vugrinec